Proficiat met uw nieuwe woning
Wij hopen dat u zich snel thuis voelt. Op deze pagina leest u informatie die belangrijk is voor u als nieuwe huurder. In de folders vindt u meer informatie.
Klus ABC
Wilt u weten voor welke aanpassingen u toestemming nodig heeft? Dit leest u in de folder Klus ABC.
Huur betalen
U betaalt de huur altijd vooraf op de eerste van de maand. In uw huurovereenkomst staat de huurprijs. Huurt u een appartement, dan betaalt u ook vaak servicekosten. Afhankelijk van de huurprijs en uw inkomen komt u misschien in aanmerking voor huurtoeslag. Lees meer
Reparaties en onderhoud
Wij verzorgen het algemene onderhoud aan uw woning. Voor sommige reparaties bent u zelf verantwoordelijk of kunnen wij voor u doen via het Servicefonds. Lees voor meer informatie de folder Service- en Glasfonds.
Energie besparen
Minder uitgeven aan energie kan elke dag en hoeft niet ingewikkeld te zijn. Met handige bespaartips ben jij altijd goedkoper uit! Bezoek onze pagina over energiebesparen.
Ventileren
Om nare vochtproblemen te voorkomen is voldoende ventileren de oplossing. Een goed geventileerd huis houdt u gezond, is lekker fris en u verbruikt minder energie. Lees de folder Ventileer vaker voor meer informatie.
Tuinwijzer
Als u een woning met een tuin huurt, houdt u uw tuin natuurlijk netjes bij. Want een goed onderhoud tuin is niet alleen prettig voor uzelf, maar ook voor de buurt. In de folder Tuinwijzer leest u wat wij verwachten als het gaat om het onderhoud van uw tuin.
Mijn Sité
Via Mijn Sité regelt u 24 uur per dag, 7 dagen per week, online uw huurzaken. Zo vanuit uw luie stoel. U kunt hier ook direct een reparatieverzoek indien.
Bewonersvereniging Siverder
Siverder is een bewonersvereniging die de belangen behartigt van huurders van Sité Woondiensten in het algemeen en van onze leden in het bijzonder. Kijk voor meer informatie en lid worden op www.siverder.nl
Niet vergeten om te regelen!
- Meld u aan bij de afdeling Burgerzaken van uw gemeente
- Neem de meterstanden voor gas en stroom op en geef deze door aan de energieleverancier van uw keuze. Voor water geeft u de meterstanden door aan Vitens. Dit kan via het telefoonnummer 088 91 98 of via www.vitens.nl
- Zit er een huurgeiser in uw appartement? Meldt u zich dan aan bij Energieservice Apeldoorn, telefoonnnumer (088) 84 55 000 of via www.feenstra.com.
- Zitten er warmtemeters op de verwarming in uw appartement? Dan neemt Sité de meterstanden op en stuurt deze door naar Ista. Jaarlijks worden de meterstanden opgenomen en verrekend.
- Geef uw nieuwe adres door aan uw verzekeringen, vrienden en familie.
- Heeft u al een inboedelverzekering? Lees de folder Schade aan uw woning voor meer informatie.
- Is er een ondergrondse container buiten uw woongebouw? Dan krijgt u een pasje bij de sleuteloverdracht. Heeft u geen pasje, neem dan contact op met Buha, telefoonnnummer (085) 0203 739.
|
Vraag, tip of klacht
Heeft u een vraag, tip of klacht, neem dan gerust
contact met ons op. Wij helpen u graag.